Kamis, 19 November 2015

Rawatan Alternatif Fibromyalgia

Rawatan Alternatif Fibromyalgia

Komuniti perubatan masih belum diterokai dengan rawatan keadaan ini. Walau bagaimanapun, bagi pesakit FM, terdapat rawatan alternatif yang mereka boleh gunakan. Ini rawatan alternatif untuk fibromyalgia akan dibincangkan dalam artikel ini.

Massage Therapy

Kerana fibromyalgia diketahui menyebabkan ketegangan pada otot, terapi urut sentiasa membantu untuk melegakan kesakitan untuk pesakit FM. Terdapat mata sensitif untuk menyasarkan menggunakan teknik yang berbeza seperti bergerak dan regangan tisu-tisu otot lembut. Dengan cara ini, peredaran darah akan bertambah baik, otot akan dilonggarkan, dan gerakan badan akan ameliorated. Juga, urut dikenali untuk mengurangkan tekanan dan meningkatkan tahap endorphin dalam badan. Dengan sesi biasa terapi urut, gejala sakit fibromyalgia pasti akan lega.

Rawatan kiropraktik

Chiropractic adalah rawatan kesihatan manipulasi tulang belakang dikenali untuk menangani gangguan sistem muskuloskeletal. Sebagai satu bentuk perubatan sampingan dan alternatif, rawatan kiropraktik adalah diterima secara meluas bentuk kelegaan daripada fibromyalgia. Ini kerana manipulasi tulang belakang melegakan tisu otot tegang, belakang, dan leher. Ia menjadikan pesakit FM merasa tenang dan lega daripada kesakitan otot dan ketegangan. Rawatan ini juga meningkatkan aliran darah ke sendi dan otot serta keuntungan lebih endorfin dirembeskan daripada kelenjar pituitari.

Biofeedback

Sesi tetap biofeedback adalah sangat disyorkan untuk pesakit mengalami sakit fibromyalgia. Sebagai satu bentuk teknik bersantai minda-badan, biofeedback menangani gejala tekanan dan kebimbangan melalui mengawal tindak balas minda terhadap tekanan. Melalui mesin bio maklum balas, suhu, ketegangan otot, dan kadar jantung boleh dianalisis oleh sensor. Juga, melalui teknik biofeedback, pesakit FM diajar untuk menangani tekanan menggunakan minda mereka supaya simptom kesakitan fibromyalgia akan dihalang.

Sekarang bahawa anda dimaklumkan dengan semua rawatan alternatif untuk fibromyalgia, adalah dinasihatkan bahawa anda meneroka lebih lanjut mengenai mereka supaya kamu mendapat petunjuk dengan rawatan yang tepat untuk keadaan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar