Kamis, 19 November 2015

Castor Oil Sembelit Relief

Castor Oil Sembelit Relief

Minyak jarak diekstrak daripada kacang atau biji tumbuhan kastor. Nama saintifik tumbuhan ini adalah communis Ricinus yang berasal dari E. Afrika. Minyak yang dihasilkan dari kacang atau biji yang berwarna kuning pucat dalam warna dengan rasa ringan dan bau.

Bagaimanakah keberkesanan kastor melegakan sembelit minyak?

Minyak daripada Ricinus Communis terkenal dengan pelbagai manfaat kesihatan. Salah satu ini adalah keberkesanannya dalam melegakan teruk gangguan pergerakan usus. Ini tidak diiktiraf oleh dunia moden sahaja tetapi telah diketahui benar untuk peringkat umur. Dengan kata lain, minyak ini adalah julap yang amat berkesan yang mendorong pergerakan najis.

Julap juga boleh dipanggil sebatian atau makanan dan ubat-ubatan yang melembutkan najis untuk pemindahan lebih mudah daripada usus. Ekstrak daripada tumbuhan kastor adalah julap semulajadi yang merangsang pengecutan otot usus yang memudahkan pembuangan najis keras di dalam usus.

Ia juga mengurangkan penyerapan najis yang cecair dari saluran usus seterusnya meningkatkan cecair dalam usus untuk pergerakan lebih mudah. Semua kualiti ini membuat minyak kastor untuk sembelit ubat rumah yang amat berkesan.

Bagaimanakah ekstrak digunakan?

Ini julap semulajadi boleh diambil dicampur dengan madu untuk hasil yang lebih baik. Secara umumnya, ini diambil secara dalaman dan sejauh dos yang betul adalah berkenaan, ia berbeza-beza ketara bergantung kepada umur pesakit.

Ambil perhatian walaupun yang terlalu banyak ini boleh menyebabkan cirit-birit. Castor melegakan sembelit minyak mesti dipatuhi hanya mengikut arahan yang ditulis pada label produk atau seperti yang dinasihatkan oleh pakar-pakar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar