Jumat, 20 November 2015

Keletihan yang Kronik - Healthcare Krisis ABC

Keletihan yang Kronik - Healthcare Krisis ABC

Lebih daripada satu juta rakyat Amerika yang mengalami Sindrom Keletihan yang Kronik (CFS) di peringkat kebangsaan, kita berkesan mempunyai krisis penjagaan kesihatan di tangan kita. Sama ada anda sakit atau anda tahu beberapa yang, kolektif "kita" sebagai sebuah negara mempunyai masalah perkadaran raksasa.

Pesakit individu merasakan beban sebenar krisis ini. Secara peribadi, jika anda mempunyai Sindrom Keletihan yang Kronik, pada mulanya anda berharap bahawa ia adalah masalah fizikal yang akan hilang dengan sendiri. Yang jarang berlaku dan tiba-tiba, masalah anda mula meningkat. Realiti hidup dengan CFS bermakna bahawa krisis kewangan tenun di masa depan anda. Berjaga-jaga!

Jika anda hanya mengesyaki bahawa anda mempunyai penyakit (atau bahawa seseorang yang anda tahu mempunyai ia), tidak akan terdorong untuk mengabaikan amaran ini. Beri perhatian dan memutuskan apa tindakan yang anda perlu ambil. Masa untuk bertindak sekarang, sebelum kewangan anda membangunkan anemia dan dana untuk digunakan untuk membantu diri anda kering. Apabila ini berlaku, anda tiba-tiba mempunyai banyak kurang pilihan daripada apa yang anda boleh dan tidak boleh lakukan. Ia adalah penting untuk memulakan menterbalikkan corak ini.

Bilangan sebenar orang-orang yang melemahkan penyakit keletihan seperti pasti mengukur ke dalam pelbagai multi-berjuta-juta. (Contoh: angka bagi Sindrom Fibromyalgia sahaja dianggarkan 10 hingga 15 juta orang di Amerika Syarikat yang peratusan penduduk yang sakit mewujudkan satu beban yang besar untuk negara Jika anda sakit, ia tidak membuat anda.. beban lebih mudah sama ada. No. Jangan membuat kesilapan yang menunggu di mana-mana orang perubatan atau tokoh pihak berkuasa untuk datang berlari menjerit, "saya boleh menetapkan anda! poof! Anda sihat!")

"Keletihan" keadaan boleh nyata dengan berbeza, lebih sedikit atau kurang teruk gejala itu daripada yang biasa dilihat dengan diagnosis taraf CFS. Anda mungkin tidak merit yang secara teknikal dikelaskan sebagai "Sindrom Keletihan yang Kronik" pesakit. Ini bermakna anda juga tidak layak untuk Keselamatan Sosial atau status kecacatan Pendapatan Tambahan di bawah Peraturan 99-2p kerana CFS, walaupun anda mungkin akan menderita teruk juga. Untuk tujuan praktikal, tidak kamu dan juga doktor anda tahu apa yang salah dengan anda dan boleh menyelesaikan masalah kesihatan anda. Anda bosan dan anda sakit. Jika anda rasa sakit untuk tempoh yang lama, tubuh anda dan keuntungan peribadi akan mengambil pukulan yang sama.

Jika anda berfikir bahawa kenyataan-kenyataan ini membayangkan yang lebih besar, lebih mendalam, skop ini masalah krisis kesihatan negara, anda betul tentang itu, juga. Terdapat berjuta-juta un-didiagnosis orang-orang yang tidak boleh mendapatkan bantuan dan yang hidupnya yang jatuh di antara retak.
Tiap-tiap orang dengan teruk "penyakit keletihan" (kecuali bagi orang-orang kaya), lambat laun, bertukar menjadi seorang yang kurang bernasib baik. Secara umum, orang yang sakit tidak mempunyai wang yang banyak. Masa-masa kewangan keras bahawa kita hidup dalam tidak membuat kenyataan bahawa lebih mudah untuk menghadapi kerana ekonomi adalah meletakkan tekanan lanjut mengenai beberapa dolar yang boleh didapati. Akhirnya, anda berakhir dengan sedikit pilihan.

Orang yang mempunyai CFS tidak begitu mampu untuk mempunyai sebagai aktif dan sibuk kehidupan kerana mereka ingin mempunyai. Ini termasuk kerja, hobi, rumah dan keluarga mereka. Mereka tidak boleh mengambil bahagian dalam kehidupan mereka sendiri. Mereka tidak membuat wang dan mereka tidak menghabiskan sedikit diri mereka sendiri.

Kebanyakan mereka tidak boleh menyumbang kepada keuntungan mereka dengan cara yang bermakna. Mereka tidak begitu selamat dari segi kewangan seolah-olah mereka akan telah, jika mereka telah dapat terus bekerja. Yang bertentangan dengan "yang selamat" sebenarnya boleh berlaku kepada anda. Bayangkan ... anda perlu sedikit jika apa-apa pendapatan. Anda mempunyai perbelanjaan kehidupan sebenar untuk membayar, seperti makanan dan tempat tinggal. Anda tidak merasa bahawa anda boleh atau perlu melabur dalam kesihatan anda sendiri, jadi anda tidak. Ini boleh menyebabkan kesihatan anda menurun selanjutnya. Pada satu ketika, lebih penyakit ditetapkan dalam kerana corak kehidupan negatif yang ditubuhkan.

Jelas dan mudah, orang yang mengalami Sindrom Keletihan yang Kronik tidak boleh membelanjakan atau menyimpan wang yang mereka tidak mempunyai:

A) Ia mungkin mustahil untuk membuat pendapatan atau mempunyai kerjaya yang kukuh seperti mereka akan menikmati sebaliknya.
B) Mereka tidak boleh berjaya dalam gaya hidup yang mereka akan mempunyai, jika mereka kekal sihat.
C) Mereka tidak boleh mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti (contohnya menonton wayang) atau menyumbang kepada ekonomi (seperti keluar untuk makan malam.) Mereka tinggal di rumah dan kekal aktif.

Tidak mempunyai pendapatan sebanyak kerana menderita dengan kronik kecacatan Sindrom Keletihan yang bermakna kehidupan, peluang dan niaga hadapan yang dikorbankan dan kadang-kadang hilang selama-lamanya. Wang cukai tidak boleh diambil pada gaji yang tidak pernah diperolehi. Sebaliknya, cek kecacatan swasta dan kerajaan yang ditaja, cek bantuan dan cek pengangguran sedang dibayar dengan banyaknya. Perbelanjaan anda dan negara peribadi akan terus meningkat sehingga ubat yang boleh didapati dan keadaan terbalik.
Adakah terdapat apa-apa maklumat di mana-mana untuk membantu menyelesaikan masalah ini? Adakah apa-apa yang anda boleh lakukan untuk membantu diri sendiri atau orang yang anda hargai? Ya. Secara umumnya, anda boleh mengambil tindakan dan meningkatkan kesihatan anda dan keuntungan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar